Σκοτώνουν τα πλοία όταν γεράσουν…

 
 

Σκοτώνουν τα πλοία όταν γεράσουν…

Attention: open in a new window. PDFPrintEmail
 
 

Αριθμός- ρεκόρ 365 πλοίων με τοξικά φορτία στάλθηκαν για διάλυση από Ευρωπαίους πλοιοκτήτες σε παραλίες της Νοτίου Ασίας το 2012, σύμφωνα με τη λίστα που δημοσιεύτηκε στις αρχές Φεβρουαρίου από την ΜΚΟ Shipbreaking Platform, μια διεθνή συμμαχία οργανώσεων που ασχολούνται με το περιβάλλον, τα ανθρώπινα και εργασιακά δικαιώματα με κοινό στόχο την ασφαλή και βιώσιμη ανακύκλωση των πλοίων. Αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύει αύξηση της τάξεως του 75% σε σχέση με το 2011, όταν 210 Ευρωπαϊκά πλοία στάλθηκαν για διάλυση στην Ινδία, το Μπαγκλαντές και το Πακιστάν.


Στο top 10 για το 2012, οι Έλληνες πλοιοκτήτες κρατούν την πρώτη θέση, έχοντας απορρίψει 167 πλοία σε παραλίες της Ν. Ασίας, δηλαδή περίπου τα μισά εκ του συνόλου των πλοίων που έστειλαν Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες το 2012. Οι Γερμανοί πλοιοκτήτες έρχονται στη δεύτερη θέση (48 πλοία) και ακολουθούν πλοιοκτήτες από το Ην. Βασίλειο (30 πλοία), τη Νορβηγία (23 πλοία), την Κύπρο (13 πλοία), τη Βουλγαρία (8 πλοία), τη Δανία (6 πλοία) και την Ολλανδία (5 πλοία). Οι πλοιοκτήτες όλων των χωρών, εκτός της Ολλανδίας και της Νορβηγίας, αύξησαν τον αριθμό των εξαχθέντων, προς την Ασία, πλοίων που βρίσκονταν στο τέλος του κύκλου ζωής τους, με τους Ιταλούς πλοιοκτήτες να στέλνουν τα τριπλάσια πλοία το 2012 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και την MSC, την κύρια Ελβετική εταιρία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και κρουαζιερόπλοιων, να στέλνει 23 πλοία το 2012 έναντι 5 το 2011. Τα υπόλοιπα πλοία στάλθηκαν από πλοιοκτήτες με βάση την Εσθονία (3 πλοία), τη Σουηδία (3 πλοία), τη Λιθουανία (2 πλοία), το Βέλγιο (2 πλοία), τη Ρουμανία (2 πλοία), τη Λετονία (1 πλοίο) και την Πολωνία (1 πλοίο).

Το πρόβλημα με τη διάλυση των πλοίων και τις πρακτικές που ακολουθούνται στη Ν. Ασία, αλλά και ο ρόλος που παίζουν οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες στη διαιώνισή του, είναι γνωστά εδώ και χρόνια. Πολύ συνοπτικά, αυτό που γίνεται είναι το εξής: μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής του πλοίου (ήτοι της εμπορικής εκμετάλλευσής του), ο πλοιοκτήτης το πουλάει σε ένα μεσάζοντα (πρακτορείο) ή κατευθείαν στον ιδιοκτήτη ενός διαλυτηρίου. Η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων αυτών καταλήγει σε πέντε χώρες: Ινδία, Μπαγκλαντές, Κίνα, Τουρκία και Πακισταν.



 
 
aktes4.jpg
 
Copyright © 2011 Medsos. All Rights Reserved. Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.
Χορηγία φιλοξενίας medsos.gr από την dnHost.gr