Επικίνδυνα πλοία… «αγνώστου πατρός»

 
 

Επικίνδυνα πλοία… «αγνώστου πατρός»

Attention: open in a new window. PDFPrintEmail
 
 

Σε σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Οκτωβρίου στην πρωτεύουσα του Πακιστάν, Ισλαμαμπάντ, παρουσιάστηκε η έκθεση με τίτλο: “Pakistan Shipbreaking Outlook: The Way Forward for a Green Ship Recycling Industry”, η οποία αποτελεί το αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ της Shipbreaking Platform και του Sustainable Development Policy Institute (SDPI). Σε αντίθεση με παλαιότερες εκθέσεις που εστίαζαν κυρίως στις απαιτήσεις ως προς το κανονιστικό πλαίσιο και τις υποδομές για τη διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων που ανακτώνται από την ανακύκλωση των πλοίων, η πρόσφατη έκθεση δίνει το βήμα για να ακουστούν και οι απόψεις των ίδιων των εργατών των εγκαταστάσεων διάλυσης. Μέσα από την έρευνα που διεξήγαγε το SDPI ανάμεσα σε εργάτες στο Gadani το 2012, αναδείχθηκε η πλημμελής προστασία τόσο των συμβατικών δικαιωμάτων τους όσο και εκείνων που σχετίζονται με την υγεία και την ασφάλεια στο χώρο εργασίας, την ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι και το σύστημα κοινωνικής προστασίας και πρόνοιας.



To Πακιστάν είναι Συμβαλλόμενο Μέρος της Σύμβασης της Βασιλείας για τον Έλεγχο των Διασυνοριακών Διακινήσεων Αποβλήτων και τη Διάθεσή τους και, συνεπώς, πρέπει να είναι σε θέση να διασφαλίσει την περιβαλλοντικά ορθή διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων εφόσον θέλει να δραστηριοποιείται στον τομέα της διάλυσης/ ανακύκλωσης των πλοίων. Οι πιέσεις που δέχονται οι κυβερνήσεις των χωρών, στις οποίες νηολογούνται πλοία (π.χ. κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης), καθώς και η ναυτιλιακή βιομηχανία προκειμένου τα πλοία να ανακυκλώνονται σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, ολοένα και μεγαλώνουν. Η αναβάθμιση της συγκεκριμένης δραστηριότητας στο Πακιστάν είναι επιβεβλημένη, εάν η χώρα θέλει να καταφέρει να ανταγωνιστεί εκείνες που θα προσφέρουν «πράσινες» εγκαταστάσεις ανακύκλωσης, όπως ορίζει η Διεθνής Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ για την Ασφαλή και Περιβαλλοντικά Ορθή Ανακύκλωση των Πλοίων, καθώς και η νέα νομοθεσία (Κανονισμός) της ΕΕ σχετικά με την Ανακύκλωση των Πλοίων.

Η πρόταση για το νέο κοινοτικό Κανονισμό εγκρίθηκε λίγες μέρες πριν, στις 22 Οκτωβρίου, με 591 ψήφους υπέρ, 47 κατά και 32 αποχές. Ο Κανονισμός, που απαγορεύει τη διάλυση των πλοίων με τη μέθοδο της προσάραξης, θα έχει δημοσιευτεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέχρι τις αρχές του 2014 και θα τεθεί σε εφαρμογή το νωρίτερο σε 2 έτη και το αργότερο σε 5 έτη μετά από την έναρξη της ισχύος του. Πιο συγκεκριμένα, η διάλυση των πλοίων που φέρουν σημαία Κράτους Μέλους επιτρέπεται μόνο σε μονάδες ανακύκλωσης πλοίων που πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, θα είναι πιστοποιημένες και θα περιλαμβάνονται σε σχετικό ευρωπαϊκό κατάλογο. Επιπλέον, τα πλοία που καταπλέουν σε ευρωπαϊκούς λιμένες υποχρεούνται να φέρουν κατάλογο των επικίνδυνων υλικών που περιλαμβάνονται στη δομική κατασκευή ή τον εξοπλισμό του πλοίου.



 
 
aktes4.jpg
 
Copyright © 2011 Medsos. All Rights Reserved. Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.
Χορηγία φιλοξενίας medsos.gr από την dnHost.gr