Νέες καταγγελίες για την πρακτική διάλυσης πλοίων στη Ν. Ασία

 
 

Νέες καταγγελίες για την πρακτική διάλυσης πλοίων στη Ν. Ασία

Attention: open in a new window. PDFPrintEmail
 
 

Μεταφέρουμε τις καταγγελίες της μαχητικής ΜΚΟ Shipbreaking για εξακολούθηση της πρακτικής διάλυσης των πλοίων στις παραλίες της Νότιας Ασίας, πρακτικής που ευθύνεται για εκατοντάδες εργατικά ατυχήματα και τεράστια περιβαλλοντική υποβάθμιση της περιοχής.

 

 

ΟΙ ΠΛΟΙΟΚΤHΤΕΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝYΟΝΤΑΙ ΑΝΕΥΘΥΝΟΙ
Τα στοιχεία για τις πρακτικές διάλυσης των πλοίων το 2015 αποκαλύπτουν
ένα τρομακτικό ρεκόρ


 Βρυξέλλες, 4 Φεβρουαρίου 2016 – Αγνοώντας τους ηγέτες της βιομηχανίας, τις περιβαλλοντικές οργανώσεις και τις οργανώσεις υπεράσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι πλοιοκτήτες συνέχισαν να κερδοσκοπούν το 2015 από τις επικίνδυνες και βρώμικες πρακτικές διάλυσης των πλοίων στις παραλίες της Νότιας Ασίας, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν σήμερα από τη ΜΚΟ Shipbreaking Platform. 768 μεγάλα ποντοπόρα πλοία πωλήθηκαν πέρυσι σε διαλυτήρια. 469 εξ αυτών διαλύθηκαν σε παραλίες της Ινδίας, του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές, σε εγκαταστάσεις που δεν διασφαλίζουν θεμελιώδη εργασιακά  δικαιώματα, αψηφούν το διεθνές νομικό πλαίσιο που διέπει το εμπόριο αποβλήτων και δε σέβονται τα διεθνή πρότυπα προστασίας του περιβάλλοντος.

Μεταξύ των πολλών ατυχημάτων που οδήγησαν στο θάνατο ή στον ακρωτηριασμό εργατών κατά την προηγούμενη χρονιά ήταν μια μεγάλη έκρηξη αερίου στη Shitol Enterprise, μια εγκατάσταση διάλυσης στο Μπαγκλαντές. Η έκρηξη ενός κυλίνδρου αερίου σκότωσε ακαριαία τέσσερις εργάτες και τραυμάτισε σοβαρά άλλους τέσσερις. Το πλοίο, που ήταν υπό διάλυση, πωλήθηκε στη Shitol Enterprise από την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Universal Ship Management Corporation και έπλεε υπό σημαία Αγίου Χριστοφόρου και Νέβις, μια Σημαία Ευκαιρίας που χρησιμοποιείται συχνά για τα παροπλισμένα πλοία λόγω του χαμηλού κόστους. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τους πλοιοκτήτες των άλλων εθνικοτήτων, έχοντας πουλήσει το μεγαλύτερο αριθμό παροπλισμένων πλοίων σε βρώμικα και επικίνδυνα διαλυτήρια στη Νότια Ασία, ενώ, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, το Μπαγκλαντές αναδεικνύεται ως ο νούμερο ένα προορισμός για πλοία που προορίζονται για διάλυση, παγκοσμίως.

ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΝΤΕΣ 2015 - παραδείγματα εξαιρετικά κακών πρακτικών:

Το βραβείο του χειρότερου πλοιοκτήτη από πλευράς πρακτικών διάλυσης πηγαίνει στον IDAN OFER, γιο του μεγαλοπαράγοντα της ναυτιλίας, Sammy Ofer. Ο Idan Ofer ηγείται της QUANTUM PACIFIC GROUP και κατέχει πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της ISRAEL CORPORATION, της μεγαλύτερης ισραηλινής εταιρείας που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο. Μαζί, αυτές οι ναυτιλιακές εταιρείες πούλησαν το 2015 το μεγαλύτερο αριθμό πλοίων σε κατώτερης ποιότητας εγκαταστάσεις: σύνολο εννέα πλοία, εκ των οποίων 6 κατέληξαν στο Μπαγκλαντές, όπου επικρατούν ως γνωστόν οι χειρότερες συνθήκες.
 
ΟΙ ΈΛΛΗΝΕΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΕΣ ήταν εκείνοι που πούλησαν το μεγαλύτερο αριθμό πλοίων σε διαλυτήρια της Νότιας Ασίας το 2015, συνολικά 87 πλοία. Από τότε που η ΜΚΟ Shipbreaking Platform ξεκίνησε να συγκεντρώνει δεδομένα για τις πρακτικές που ακολουθούνται για τη διάλυση πλοίων σε παγκόσμιο επίπεδο, οι  ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες βρίσκονται επανειλημμένως στην κορυφή του καταλόγου με τους πλοιοκτήτες που επιλέγουν βρώμικες και επικίνδυνες πρακτικές. Έχοντας την στήριξη της Ελληνικής κυβέρνησης, οι πλοιοκτήτες εξακολουθούν να αρνούνται να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τη ζημιά που προκαλούν οι επιλογές τους στους εργάτες και το περιβάλλον της Νότιας Ασίας.

Παρά τις πολυάριθμες πρωτοβουλίες για την προώθηση της βιώσιμης ναυτιλίας και της χρήσης περιβαλλοντικά φιλικών τεχνολογιών στα πλοία, πολύ γνωστές ναυτιλιακές εταιρείες της Νότιας Κορέας, όπως η HYUNDAI και η HANJIN, ο ταϊβανικός κολοσσός κοντέινερ EVERGREEN και ιαπωνικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των MOL, K-LINE και της TOYOFUJ ιδιοκτησίας TOYOTA, πούλησαν πλοία για διάλυση στο Μπαγκλαντές, σε σαφή αντίθεση με τις αξίες και τα πρότυπά τους. Οι ΝΟΤΙΟΚΟΡΕΑΤΕΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΕΣ πούλησαν 27 πλοία αποκλειστικά σε εγκαταστάσεις της Νότιας Ασίας, κυρίως στο Μπαγκλαντές. Οι ΙΑΠΩΝΕΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΕΣ πούλησαν και αυτοί κατ’ αποκλειστικότητα τα πλοία τους στη Νότια Ασία, με την πλειοψηφία αυτών να καταλήγουν στο Μπακλαντές.

Η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία NORDDEUTSCHE VERMÖGEN πούλησε τρία πλοία σε διαλυτήρια στην Ινδία και το Μπαγκλαντές – το Northern Glance, το Northern Diversity και το Northern Vitality. Το τελευταίο συνελήφθη στο γερμανικό λιμάνι Wilhelmshaven το 2012, ώστε να αποτραπεί η επικείμενη, παράνομη εξαγωγή του στην Ινδία. Παρά την ευαισθητοποίηση για τις άσχημες συνθήκες που επικρατούν στα διαλυτήρια της Νότιας Ασίας, η NORDDEUTSCHE VERMÖGEN δείχνει να μην ενδιαφέρεται για το γεγονός ότι τα πλοία της προσαράζουν σε παραλίες, και ότι ένα από αυτά κατέληξε στο Μπαγκλαντές. Δείτε το τελευταίο άρθρο μας σχετικά με την υπόθεση εδώ.

Η κρατική εταιρεία POLSTEAM πούλησε πλοία στο Μπαγκλαντές και το Πακιστάν – και αρνήθηκε να αναλάβει την ευθύνη των πράξεών της μετά από ειδοποίηση που έλαβε από τη ΜΚΟ Shipbreaking Platform. Ακόμα χειρότερα, η πολωνική κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα για το θέμα.



 
 
aktes2.jpg
 
Copyright © 2011 Medsos. All Rights Reserved. Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.
Χορηγία φιλοξενίας medsos.gr από την dnHost.gr