Νέες καταγγελίες για την πρακτική διάλυσης πλοίων στη Ν. Ασία - Page 2

 
 

Νέες καταγγελίες για την πρακτική διάλυσης πλοίων στη Ν. Ασία - Page 2

Attention: open in a new window. PDFPrintEmail
 
 




«Παρά τη μεγάλη προσοχή που δίνεται διεθνώς στο πρόβλημα της διάλυσης πλοίων σε παραλίες της Νότιας Ασίας, οι στατιστικές για το 2015 δείχνουν ότι οι πρακτικές που ακολουθούνται από τη συντριπτική πλειοψηφία των πλοιοκτητών δεν έχουν αλλάξει προς το καλύτερο. Αντίθετα, οι περισσότεροι επέλεξαν έναν από τους χειρότερους προορισμούς για διάλυση πλοίων στον κόσμο – το Μπαγκλαντές, όπου παιδιά εξακολουθούν να γίνονται αντικείμενο παράνομης εκμετάλλευσης, καθώς ωθούνται στο να διαλύουν πλοία με τα χέρια σε παλιρροϊκές περιοχές» είπε η Patrizia Heidegger, Διευθύντρια της ΜΚΟ Shipbreaking Platform. [1]

Οι πλοιοκτήτες πωλούν τα πλοία τους σε εγκαταστάσεις της Νότιας Ασίας μέσω των cash-buyers, που είναι εταιρείες με ειδίκευση στο εμπόριο παροπλισμένου τονάζ. Οι cash-buyers προσφέρουν στους πλοιοκτήτες όχι μόνο την υψηλότερη τιμή, αλλά και την απαλλαγή από την ευθύνη της ορθής διαχείρισης των παροπλισμένων πλοίων τους. [2] Τα πλοία περιέχουν μεγάλες ποσότητες τοξικών υλικών, όπως πετρελαϊκά κατάλοιπα, αμίαντο και υφαλοχρώματα πλούσια σε βαρέα μέταλλα και η πώλησή τους θα απέφερε μικρότερο οικονομικό κέρδος εάν γινόταν σε εγκαταστάσεις
  ανακύκλωσης πλοίων που ακολουθούν πρότυπα για την προστασία του περιβάλλοντος, την ασφάλεια και την υγεία.

Το μοναδικό σημάδι ελπίδας, είναι μια ομάδα κορυφαίων πλοιοκτητών που έχουν δεσμευθεί να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν για την καθαρή και ασφαλή διαχείριση των παροπλισμένων πλοίων τους και να αποδείξουν ότι υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να δημοσιεύσει, μέχρι το τέλος του 2016, κατάλογο των εγκεκριμένων εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων που υπάρχουν ανά τον κόσμο. Αυτό θα ικανοποιήσει το κάλεσμα εκείνων που απαιτούν καλύτερες πρακτικές, συμπεριλαμβανομένων επενδυτών, όπως είναι η ΑΜΝ-Amro, και ιδιοκτητών φορτίων, όπως είναι η H&M, η Stora Enso και η Phillips – κανένας εκ των οποίων δεν επιθυμεί να συνδεθεί με τη ρυπογόνα και επιβλαβή διαχείριση των παροπλισμένων πλοίων. Παρόλο που μόνο τα πλοία που φέρουν σημαία Κράτους Μέλους της Ε.Ε. θα ανακυκλώνονται υποχρεωτικά σε εγκεκριμένες από την Ε.Ε. εγκαταστάσεις, οι πλοιοκτήτες θα δύνανται να επιλέξουν τις εν λόγω εγκαταστάσεις και για τα πλοία τους που δε φέρουν σημαία Κράτους Μέλους της Ε.Ε.. Ως εκ τούτου, η ΜΚΟ Shipbreaking Platform καλεί τις ναυτιλιακές εταιρείες και τους επενδυτές τους να χρησιμοποιούν μόνο τις εγκαταστάσεις ανακύκλωσης που περιλαμβάνονται στον ευρωπαϊκό κατάλογο. Επιπλέον, οι κυβερνήσεις των κορυφαίων ναυτιλιακών δυνάμεων παγκοσμίως, όπως η Ελλάδα και η Γερμανία, θα πρέπει, αντίστοιχα, να λάβουν μέτρα για τη διασφάλιση της χρήσης του εν λόγω καταλόγου σε εθνικό επίπεδο. Εισάγοντας οικονομικά κίνητρα, βάσει της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει», θα συμβάλλουν σημαντικά στην άσκηση πίεσης στους ανεύθυνους πλοιοκτήτες για τη βιώσιμη ανακλύκλωση των πλοίων. [3]



Για λεπτομερή στοιχεία και ανάλυση σχετικά με τα πλοία που διαλύθηκαν το 2015, κάντε κλικ εδώ.
Για να κάνετε αναζήτηση στον κατάλογο των πλοίων που διαλύθηκαν το 2015, κάντε κλικ εδώ.
Για  περισσότερες  πληροφορίες σχετικά με τις πρακτικές διάλυσης πλοίων που ακολουθούνται παγκοσμίως, κάντε κλικ εδώ.




ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


Γενικές πληροφορίες προς τους συντάκτες:
Nicola MULINARIS
Communications and Legal Advisor Tel.: +32 (0)2 6094 418+32 (0)2 6094 418 This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it


Για δηλώσεις και συνεντεύξεις:
Patrizia HEIDEGGER Executive Director
Tel.: +32 (0)2 6094 419+32 (0)2 6094 419 patrizia@shipbreakingplatform
 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


[1] Την περσινή χρονιά, μόνο στο Μπαγκλαντές, 16 εργάτες έχασαν τη ζωή τους από εκρήξεις, πτώση από μεγάλα ύψη ή καταπλακώθηκαν από πλάκες χάλυβα. Τουλάχιστον 22 εργάτες τραυματίστηκαν σοβαρά, και ορισμένοι εξ αυτών ακόμα περιμένουν να λάβουν την κατάλληλη ιατρική περίθαλψη. Πολλοί περισσότεροι εργάτες αρρώστησαν από την εισπνοή ινών αμιάντου και τοξικών αναθυμιάσεων κατά τη διάλυση των πλοίων με χρήση καμινέτων. Σύμφωνα με τη ΔΟE και τις μεγαλύτερες συνδικαλιστικές οργανώσεις, η διάλυση πλοίων στις παραλίες της Νότιας Ασίας αποτελεί μια από τις πιο επικίνδυνες δουλειές στον κόσμο. Επιπλέον, τα πακιστανικά διαλυτήρια στο Gadani δε διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές και εγκαταστάσεις για την προστασία των εργατών ή την κατάλληλη διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων των πλοίων. Παρά τις παρατηρούμενες βελτιώσεις στα τέσσερα ινδικά διαλυτήρια που έχουν λάβει Δήλωση Συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις της Διεθνούς Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ από τον Ιαπωνικό νηογνώμονα ClassNK, ο προβληματισμός σχετικά με τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες σε απροστάτευτες παλιρροϊκές περιοχές, την έλλειψη κατάλληλων εγκαταστάσεων για τη διαμονή και περίθαλψη των εργατών, καθώς και η απουσία κατάλληλου συστήματος διαχείρισης των αποβλήτων, παραμένει. Πέρυσι, έξι εργάτες σκοτώθηκαν σε ατυχήματα που σημειώθηκαν σε διαλυτήρια στην Ινδία. Παρόλα αυτά, οι αρχές δε δημοσιοποιούν το ιστορικό των ατυχημάτων. Οι μονάδες διάλυσης που υπάρχουν σε άλλες περιοχές του κόσμου δε λειτουργούν όλες σύμφωνα με τα πρότυπα εκείνα που διασφαλίζουν ότι η ανακύκλωση γίνεται με βιώσιμο τρόπο. Ενώ πολλοί φορείς ανακύκλωσης επιθυμούν την ένταξη της μονάδας τους στον Ευρωπαϊκό κατάλογο, θα εγκριθούν μόνο εκείνες που συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις και δεν κάνουν χρήση απροστάτευτων παραλιών και παράκτιων περιοχών ρυπαίνοντας το θαλάσσιο περιβάλλον.

[2] Οι Cash Βuyers, όπως οι GMS και Wirana, ευθύνονται σχεδόν για όλες τις πωλήσεις πλοίων σε ακατάλληλες εγκαταστάσεις διάλυσης στη Ν. Ασία. Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το ρόλο των Cash Buyers και, συγκεκριμένα, για τη χρήση Σημαιών Ευκαιρίας στα παροπλισμένα πλοία, μπορείτε να διαβάσετε την έκθεσή μας: What a difference a flag makes. Why ship owners’ responsibility to ensure sustainable ship recycling needs to go beyond flag state jurisdiction (2015).

[3] Η πιθανότητα εισαγωγής ενός οικονομικού κινήτρου για χρηματοδότηση της περιβαλλοντικά ορθής ανακύκλωσης των πλοίων αποτελεί αντικείμενο συζήτησης σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Η ιδέα βασίζεται στην υποχρέωση κάθε πλοίου που εισέρχεται σε ευρωπαϊκά ύδατα να φέρει «άδεια ανακύκλωσης πλοίου». Το σχετικό κόστος θα επιστρέφεται στον τελευταίο πλοιοκτήτη εφόσον εκείνος αποδείξει ότι το πλοίο ανακυκλώθηκε με ασφαλή και περιβαλλοντικά φιλικό τρόπο.

 



 
 
aktes4.jpg
 
Copyright © 2011 Medsos. All Rights Reserved. Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.
Χορηγία φιλοξενίας medsos.gr από την dnHost.gr